Gammal 2007-07-26, 07:38
Medlem

Reg.datum: Jul 2007
Standard Skitsnack!

Jag blir lite orolig när jag tänker på att på det här forumet kan elever bara vräka ur sig en massa skitsnack om lärare! Det är ju inte alltid så att de förstår varför man ibland gör/säger som man gör! Får man namnge lärare här?
Svara med citat
Gammal 2007-07-28, 13:00
Medlem

Reg.datum: Jul 2007
Standard

Typiskt en lärarfråga-lr?? Skiträdd;9
Svara med citat
Gammal 2008-04-08, 20:51
Medlem

Reg.datum: Mar 2008
Standard

Nu är det så att skitsnack kan vem som helst lägga ut på många olika sidor på internet.Jag har inte sett någon namnge en lärare här, inte heller någon elev är namngetts vad jag vet.Fram tills dess kanske det är onödigt att vara orolig.Om det handlar om konstruktiv kritik tycker jag det är helt ok,svenska skolan är full av personal som skulle behöva en "uppsträckning".Det är även gott om elever som inte har fått lära sig hur man uppför sig,att skolan är en arbetsplats.Att betygsätta lärare är jag lite tveksam till,tror inte det ger något konstruktivt.
Sedan kan jag tycka att Gardis svar är något av ett lågvattenmärke,definitivt inte konstruktivt.Alltså hamnar diskusionen på sandlådenivå mellan lärare och elever.Där finns bara förlorare,,,,,
Gammal 2008-10-24, 13:12
YES YES är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Oct 2008
Standard Håller med BM66

Det finns många som skulle behöva skärpa sig. Jag vill också tillägga hur viktigt det är med pedagogisk handledning. Inte på möten utan aktivt mitt i verksamheten. Det har jag endast sett på vår superfantastiska förskola aldrig i skolan.
Även ledningen i skolan är ju superviktig för hur lärarna är i skolan. Det behövs ledarskap inte chefsskap/administratörer och det är enligt min erfarenhet obefintligt i skolan.
Det finns ju lärare som verkligen brinner för det de gör men utan ledarskap, handledning orkar inte en sådan person om inte omgivningen är lika engagerad.

Sist vill jag bara säga att jag förstår barn att de måste vräka av sig någonstans. De är i ett underläge och man lyssnar men struntar i vad de säger. Jag förstår att en del barn som inte har tillräckligt stöd flippar ur i tonåren och det kan bli allvarliga konsekvenser som våld mot lärare och andra elever. Barn och ungdomar är ju framtiden sviker vi dem sviker vi också oss själva.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

vB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:00.

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.7
Copyright ©2000 - 2010, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.1.0