|
|
|||
|
|||
|
Är det så att man måste ha godkänt i alla ämnen på högstadiet för att komma vidare till gymnasiet? är inte vissa ämnen viktigare än andra för min sons framtida studier??
|
|
|
|||
|
|||
|
Ifall jag inte minns fel så är godkänt i kärnämnena ett måste men i tex idrott spelar det nog ingen roll.
|
|
|
|||
|
|||
|
Jag har samma fråga!
|
|
|
|||
|
|||
|
Hej!
Bifogar ett citat från Skolverkets sida med utbildningsinfo (hoppas det är okej) : "För att få gå ett program på gymnasieskolan krävs att du: har slutfört årskurs 9 i grundskolan (eller motsvarande) och har fått godkänt betyg i svenska/svenska som andraspråk, engelska och matematik." De har säkert svar på flera frågor om detta. De är ju proffs ![]() God Jul! |
|
|
|||
|
|||
|
Om jag minns rätt från programmet om klass 9A sa de att det minst behövs 160 poäng för att ens ha en chans till de minst eftertraktade programmen.En högstadieelev får 10 p för ett G vill jag minnas och läser 16 ämnen.
Stämmer det måste eleven minst ha G i alla ämnen.Men det nämdes andra program på gymnasiet som tillhör de vanligaste.De hade poängkrav över 200 P.Det är tufft i dagsläget.
| Ämnesverktyg | |
| Visningsalternativ | |
|
|