Kritik skolledning
Jo, visst är det svårt att förstå var man ska vända sig om inte rektorn, skolledningen lyssnar. Om man går vidare tillverksamhetschef och ytterst kommundirektör så hamnar man ju sas fortfarande på deras sida men högre upp i organisationen. I alla fall om det är en kommunal skola.
Den myndighet som ska vara oberoende är Skolverket men det blir ju hög nivå direkt och jag misstänker att man inte tycker att man kan driva alla frågor.
Jag har försökt ha en dialog både med pedagoger och rektor på vår skola men tyvärr är inte speciellt lätt.
Jag tycker att flera pedagoger rent av otrevliga mot barnen. Jag är också mycket orolig för man har ingen koll på barnen när de är ute. Ibland när jag kommer sitter alla inomhus med fem barn resten av barnen är ute själva på stor skolgård med lite skogsparti. För fem dagar sen fick min son ett hårt slag av en bandyklub klubba strax under ögat. Det var inte med flit. Han har en skada på ögat dock ej bestående. Gudskelov! Om de vuxna varit fler och mer aktiva på skolgården minskar risken för sådana här olyckor. Jag vill klaga någonstans så de ser efter barnen bättre. Skolan lyssnar ej. Var ska jag klaga? Jag överväger allvarligt att byta skola för jag vet inte om jag vågar ha barnen i en skola där de riskerar att bli av med ögonen. Har någon liknande erfarenheter? Hjälp, dela med er?
|