Gammal 2007-09-10, 12:34
Medlem

Reg.datum: Aug 2007
Thumbs down Rektor

Vem pratar man med om man har klagomål på rektorn i skolan?
Svara med citat
Gammal 2007-09-17, 16:09
Medlem

Reg.datum: Sep 2007
Skicka ett meddelande via MSN till Lena
Standard

Det beror lite på vad det handlar om?
Svara med citat
Gammal 2007-09-19, 08:20
Medlem

Reg.datum: Aug 2007
Standard

Hej Lena!

Det har varit ganska rörigt i min dotters skola, man har "kastat" om klasserna och hon har fått byta lärare 2 ggr (hon går bara i 4:an). Varje gång lovar han att det inte ska hända och att nu ska dom hålla klassen intakt och få behålla samma lärare, men inte.... Det kan oxå vara så att när han informerar om viktiga saker så gör han det i sista sekund så att det inte finns tid för oss föräldrar att "protestera". Kanske måste man ta upp det direkt med kommunen?
Svara med citat
Gammal 2007-10-29, 16:39
Medlem

Standard

Har ni redan haft en dialog med rektorn och ingen förbättring skett så tycker jag att ni ska ta det hela med verksamhetschefen. Den personen sitter på kommunen. Det bör finnas regler om hur långt i förväg man ska skicka ut info och om förändringar i klassen från skolledningen. Alla måste ju ha en ärlig chans att yttra sig menar jag. Är det fler föräldrar som har reagerat på det än du? Du kan ringa Solverket med och fråga dig runt lite om vad som gäller. Ju mer fakta du har att presentera när du ifrågasätter skolledningen desto bättre.
Det finns en sajt under uppbyggnad som kommer att behandla mobbing och andra problem som har med skola att göra. Jag är själv den som startat den för jag blev så less på att vi föräldrar inte blir hörda av skolledningen. Jag har en känsla av att när något blir fel i skolan för våra barn så har vi vuxna ingen att prata med och bolla saker med. [url]www.mobbing.ifokus.se[/url]
mobbing.ifokus.se http://www.mobbing.ifokus.se[/URL]
Ha det bra och lycka till.
Vh L.
Svara med citat
Gammal 2007-11-30, 17:34
Medlem

Reg.datum: Nov 2007
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lena Visa inlägg
Har ni redan haft en dialog med rektorn och ingen förbättring skett så tycker jag att ni ska ta det hela med verksamhetschefen. Den personen sitter på kommunen. Det bör finnas regler om hur långt i förväg man ska skicka ut info och om förändringar i klassen från skolledningen. Alla måste ju ha en ärlig chans att yttra sig menar jag. Är det fler föräldrar som har reagerat på det än du? Du kan ringa Skolverket med och fråga dig runt lite om vad som gäller. Ju mer fakta du har att presentera när du ifrågasätter skolledningen desto bättre.
Det du sägerär helt rätt. Detta är i grunden en ledarskapsfråga, inget annat.

Ps. Jag har domänen motmobbning.se - ska vi hjälpa varandra?
Gammal 2008-03-23, 16:04
Medlem

Reg.datum: Mar 2008
Standard

När jag för några år sedan sökte hjälp(rektorn tvärvägrade samarbeta) hos områdeschefen höll de ihop
Även tjänstermännen vat högst osamarbetsvilliga.Jag upplevde det som att jag bad ett antal arbetskamrater reda ut en konflikt som tvingade dem att göra någon av dem till syndabock.Det var som att simma i sirap,inget hände.Jag gav upp,flyttade dottern från skolan och komunen.Var ligger "rättsäkerheten" dessa lägen??
Gammal 2008-07-23, 21:16
Medlem

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Micke Visa inlägg
Det du sägerär helt rätt. Detta är i grunden en ledarskapsfråga, inget annat.

Ps. Jag har domänen motmobbning.se - ska vi hjälpa varandra?
Hej Micke.
Jag har inte varit här på jättelänge så jag såg inte ditt inlägg förän nu. Visst ska vi hjälpa varandra! Kontakta mig när du har tid.
Vh Lena B
[url=http://www.mobbing.ifokus.se]Mobbing iFokus - Svaret på dina frågor[/url]
Svara med citat
Svara

« - | Kritik skolledning »

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

vB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:02.

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.7
Copyright ©2000 - 2010, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.1.0