Gammal 2008-02-05, 11:21
Medlem

Reg.datum: Feb 2008
Standard Blir inte klok på gymnasievalet

Vill bara kolla om fler föräldar tycker att detta är en djungel,vi bor i en storstad och utbudet är minst sagt stort.Min dotter kommer hem och vill gå naturhästFör då får man rida och vara med hästar etc etc.Jag försöker påtala vikten av själva utbildningen och fokuserar mindre på hästen.Gensvaret blir då att jag inte fattar hur det är nuförtiden.Hur resonerar andra tonårsföräldrar? Ge mig lite kött på benen snälla.
Svara med citat
Gammal 2008-02-16, 11:45
Medlem

Reg.datum: Feb 2008
Standard

Alla nationella gymnasieprogram leder till ett slutbetyg på minst 2500 poäng. Om några av dessa poäng ägnas åt att lära sig mer om och umgås med djur, höjs motivationen även för de kurser som ingår i resten av utbildningen.
Svara med citat
Gammal 2008-05-21, 21:41
Medlem

Reg.datum: Sep 2007
Standard Alla valen är förvirrande!

Vi har fått i ett års tid nu var och varannan dag reklam från olika gymnasieskolor... de har vandrat från brevlåda till pappersinsamling för min dotter har gått om ett år så det har inte varit aktuellt att välja gymnasium i år... Den dagen den sorgen! För hur i helsike ska en 16-åring kunna välja bland allt detta? Finns det kanhända en bra site på nätet med alla gymnasieskolor samlade så man med lite smarta urvalsmetoder kan hitta något som är specifikt bra för det man vill plugga vidare med?... ska kasta mig ut i cybervärlden och söka, annars är det hög tid att någon skapar en sådan sida!

ahh inte för att detta var svar på din fråga... bara en spegel av en allmän gymnasievalsfrustration!

Senast redigerad av Cyberspunken den 2008-05-21 klockan 21:43. Anledning: tillägg
Svara med citat
Gammal 2008-09-28, 01:43
Liz Liz är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2008
Standard

Har denna veckan varit på föräldramöte för min dotter i 9:an och håller med om att "gymnasieskogen" är STOR och snårig... Men om jag utgår från vad min dotter vill (just nu) så tycker jag hon resonerar förnuftigt... att söka in på handels med inriktning på administration i "2:an"-"3:an. Det är ju ändå hon som skall gå gymnasiet,så vad jag vill har mindre betydelse, men jag kommer att stödja henne oavsett vad hon till slut väljer. Att prata med sitt barn om vad dom har för tankar om sin utbildning är viktigare än vad man själv tycker dom bör göra. Sen att dom kan ha väldigt orealistiska ideer om vad dom vill göra får man försöka att kompromissa om. Men visa att man faktisk bryr sig... Låt dom prova på men säg åt dom att .inte tänka på vilka kompisar som väljer vad utan vad ditt barn är bra/sämre på och vad dom menar utbildningen är tänkt leda till,dom kanske inte ens vill lägga tid på mer skola,men inte törs erkänna det utan kompisarnas val styr... Bara en tanke från en mamma vars dotter som vill något med sitt liv...iallafall än så länge
Svara med citat
Svara

« Hästsport | - »

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

vB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:59.

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.7
Copyright ©2000 - 2010, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.1.0